Skip navigation
Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.unb.br/handle/10482/38890
Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
LIVRO_QualitativeAnalysisDocumentary.pdf4,54 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Título: Qualitative analysis and documentary method in international educational research
Outros títulos: Qualitative analyse und dokumentarische methode in der internationalen bildungsforschung
Autor(es): Bohnsack, Ralf (ed.)
Pfaff, Nicolle (ed.)
Weller, Wivian (ed.)
Assunto: Metodologia
Pedagogia
Pesquisa educacional - Alemanha
Pesquisa educacional - Brasil
Pesquisa qualitativa
Pesquisa social
Documentação
Data de publicação: 2010
Editora: B. Budrich
Referência: BOHNSACK, Ralf; PFAFF, Nicolle; WELLER, Wivian (ed.). Qualitative analysis and documentary method in international educational research. Opladen & Farmington Hills, MI: Barbara Budrich Publishers, 2010. 371 p. Disponível em: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0168-ssoar-317253. Acesso em: 03 jul. 2020.
Abstract: "This book tries to summarize and assess trends in the development of qualitative research in Germany and Brazil. Thereby, we try to understand and compare the particular developments of qualitative educational research in Brazil and Germany on the one hand. On the other hand different methodological reflections and research examples demonstrate, what new challenges qualitative research is facing at the moment and how cross-cultural investigations and cooperations can contribute to broadening our understanding and to advance methods in terms of cultural limitations and specifications." (p. 10 do livro).
Licença: This document is made available under a CC BY-NC-ND Licence (Attribution-Non Comercial-NoDerivatives). For more Information see: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Publicação associada: https://repositorio.unb.br/handle/10482/38534
Aparece nas coleções:Livros e afins

Mostrar registro completo do item Visualizar estatísticas



Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.