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Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://repositorio.unb.br/handle/10482/43856
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Titre: Marcos legais da instituição dos sistemas municipais de educação : fragmentos históricos
Autre(s) titre(s): Legal frameworks for the institutionalization of municipal education systems : historical fragments
Auteur(s): Lopes, Robson Vila Nova
Melo, Adriana Almeida Sales de
Sá Filho, Paulo de
Castioni, Remi
metadata.dc.identifier.orcid: https://orcid.org/0000-0001-5553-1237
https://orcid.org/0000-0002-6749-4725
https://orcid.org/0000-0003-3070-3973
https://orcid.org/0000-0002-5459-3492
Assunto:: Educação
Políticas educacionais
Sistema educacional - Tocantins
Date de publication: 8-avr-2022
Editeur: Pró-Reitoria de Pesquisa e Pós-Graduação - Universidade Estadual do Tocantins (Unitins)
Référence bibliographique: LOPES, Robson Vila Nova; MELO, Adriana Almeida Sales de; SÁ FILHO, Paulo de; CASTIONI, Remi. Marcos legais da instituição dos sistemas municipais de educação: fragmentos históricos. Revista Humanidades & Inovação, Palmas, v. 8, n. 65, p. 305-322, 2021. Disponível em: https://revista.unitins.br/index.php/humanidadeseinovacao/article/view/6989. Acesso em: 01 jun. 2022.
Abstract: In this article, outlined from a bibliographic and documentary review, it presents fragments of the historical process highlighting the legal frameworks of the institutionalization of Municipal Education Systems. The objective is to present a criticaldescriptive analysis of historical, political, conceptual and normative aspects that surround the discussion regarding the design of municipal education systems and their implications for educational policies in the context of the decentralization of responsibilities and obligations constitutionally attributed to municipalities. The research, in general, indicates that the constituent elements of educational policies cannot be understood by themselves, unrelated to the social materiality that concerns their significance. Therefore, the discussion about the autonomy of municipalities in the field of education is permeated by dissent.
metadata.dc.description.unidade: Faculdade de Educação (FE)
Departamento de Políticas Públicas e Gestão da Educação (FE PGE)
Licença:: Os artigos podem ser reproduzidos total ou parcialmente, desde que a fonte seja devidamente citada e seu uso seja para fins acadêmicos. Fonte: https://revista.unitins.br/index.php/humanidadeseinovacao/article/view/7117.
metadata.dc.relation.publisherversion: https://revista.unitins.br/index.php/humanidadeseinovacao/article/view/6989
Collection(s) :Artigos publicados em periódicos e afins

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