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dc.contributor.advisorMontoro, Tânia Siqueira-
dc.contributor.authorAlbuquerque, Sergio Flores de-
dc.date.accessioned2010-05-06T23:52:57Z-
dc.date.available2010-05-06T23:52:57Z-
dc.date.issued2009-06-30-
dc.date.submitted2009-06-30-
dc.identifier.citationALBUQUERQUE, Sergio Flores de. Princípios orientadores para divulgação de material promocional de destino turístico dentro do marco da comunicação para sustentabilidade. 2009. 203 f. Dissertação (Mestrado Profissional em Turismo)-Universidade de Brasília, Brasília, 2009.en
dc.identifier.urihttp://repositorio.unb.br/handle/10482/4489-
dc.descriptionDissertação (mestrado)—Universidade de Brasília, Centro de Excelência em Turismo, 2009.pt_BR
dc.description.abstractO documento aborda a importância do turismo sob diferentes perspectivas. Descreve suas potencialidades no Brasil, cujas riquezas natural, cultural e ambiental são singulares. Analisamos as possibilidades do turismo como fenômeno social, que favorece a interação entre pessoas, comunidades e lugares, e o conhecimento de outros costumes, tradições, história e cultura. Destaca, também, a capacidade indutora de desenvolvimento econômico do turismo e as preocupações para que este se dê de forma sustentável. Esta pesquisa se propõe a analisar os conteúdos discursivos e visuais da folheteria de divulgação de destinos turísticos das unidades da federação para o fomento do turismo interno. Visa à consolidação de princípios orientadores para a promoção de um destino turístico, por meio de estratégias de marketing, em conformidade com a Política Nacional de Turismo e dentro do marco da comunicação para sustentabilidade. Pretende, assim, subsidiar o Ministério do Turismo em uma política para promoção de produtos turísticos nos estados e municípios, com padrão de qualidade e capaz de, efetivamente, fomentar a atividade turística no País, de forma sustentável.pt_BR
dc.language.isoPortuguêsen
dc.rightsAcesso Abertoen
dc.titlePrincípios orientadores para divulgação de material promocional de destino turístico dentro do marco da comunicação para sustentabilidadept_BR
dc.title.alternativePrincípios orientadores para divulgação de material promocional de destino turísticopt_BR
dc.typeDissertaçãoen
dc.subject.keywordMarketing turísticopt_BR
dc.subject.keywordTurismo - desenvolvimento sustentávelpt_BR
dc.subject.keywordPublicidade e propagandapt_BR
dc.location.countryBRAen
dc.description.abstract1This document deals with the importance of the tourism under different perspectives. It describes the tourism potentialities in Brazil, whose natural, cultural and environmental resources are unique. It analyses the tourism possibilities as social phenomenon, making possible the interaction among people, communities and places, and the knowledge of other habits, traditions, history and cultural identity. This document also highlights the tourism capacity to stimulate economical development and the concerns for doing so in a maintainable way. This research intends to analyze the discursive and visual contents of the brochures used to popularize tourism sites of the federation’s units and promote the internal tourism. It seeks to consolidate the guiding guidelines for the promotion of a tourism site through marketing strategies, in accordance with the National Politics of Tourism and in the context of the communication disposition for sustainability. This work intends to subsidize the Ministry of the Tourism in its policies to promote tourism products in the states and municipal districts, with a high standard quality pattern and capable to foment a maintainable tourism activity in the Country.en
dc.description.abstract1This document deals with the importance of the tourism under different perspectives. It describes the tourism potentialities in Brazil, whose natural, cultural and environmental resources are unique. It analyses the tourism possibilities as social phenomenon, making possible the interaction among people, communities and places, and the knowledge of other habits, traditions, history and cultural identity. This document also highlights the tourism capacity to stimulate economical development and the concerns for doing so in a maintainable way. This research intends to analyze the discursive and visual contents of the brochures used to popularize tourism sites of the federation’s units and promote the internal tourism. It seeks to consolidate the guiding guidelines for the promotion of a tourism site through marketing strategies, in accordance with the National Politics of Tourism and in the context of the communication disposition for sustainability. This work intends to subsidize the Ministry of the Tourism in its policies to promote tourism products in the states and municipal districts, with a high standard quality pattern and capable to foment a maintainable tourism activity in the Country.en
dc.description.unidadeCentro de Excelência em Turismo (CET)-
dc.description.ppgPrograma de Pós-Graduação em Turismo, Mestrado Profissional-
Aparece nas coleções:Teses, dissertações e produtos pós-doutorado

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