Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unb.br/handle/10482/4489
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2009_SergioFloresdeAlbuquerque.pdf4,98 MBAdobe PDFView/Open
Title: Princípios orientadores para divulgação de material promocional de destino turístico dentro do marco da comunicação para sustentabilidade
Other Titles: Princípios orientadores para divulgação de material promocional de destino turístico
Authors: Albuquerque, Sergio Flores de
Orientador(es):: Montoro, Tânia Siqueira
Assunto:: Marketing turístico
Turismo - desenvolvimento sustentável
Publicidade e propaganda
Issue Date: 30-Jun-2009
Citation: ALBUQUERQUE, Sergio Flores de. Princípios orientadores para divulgação de material promocional de destino turístico dentro do marco da comunicação para sustentabilidade. 2009. 203 f. Dissertação (Mestrado Profissional em Turismo)-Universidade de Brasília, Brasília, 2009.
Abstract: O documento aborda a importância do turismo sob diferentes perspectivas. Descreve suas potencialidades no Brasil, cujas riquezas natural, cultural e ambiental são singulares. Analisamos as possibilidades do turismo como fenômeno social, que favorece a interação entre pessoas, comunidades e lugares, e o conhecimento de outros costumes, tradições, história e cultura. Destaca, também, a capacidade indutora de desenvolvimento econômico do turismo e as preocupações para que este se dê de forma sustentável. Esta pesquisa se propõe a analisar os conteúdos discursivos e visuais da folheteria de divulgação de destinos turísticos das unidades da federação para o fomento do turismo interno. Visa à consolidação de princípios orientadores para a promoção de um destino turístico, por meio de estratégias de marketing, em conformidade com a Política Nacional de Turismo e dentro do marco da comunicação para sustentabilidade. Pretende, assim, subsidiar o Ministério do Turismo em uma política para promoção de produtos turísticos nos estados e municípios, com padrão de qualidade e capaz de, efetivamente, fomentar a atividade turística no País, de forma sustentável.
Abstract: This document deals with the importance of the tourism under different perspectives. It describes the tourism potentialities in Brazil, whose natural, cultural and environmental resources are unique. It analyses the tourism possibilities as social phenomenon, making possible the interaction among people, communities and places, and the knowledge of other habits, traditions, history and cultural identity. This document also highlights the tourism capacity to stimulate economical development and the concerns for doing so in a maintainable way. This research intends to analyze the discursive and visual contents of the brochures used to popularize tourism sites of the federation’s units and promote the internal tourism. It seeks to consolidate the guiding guidelines for the promotion of a tourism site through marketing strategies, in accordance with the National Politics of Tourism and in the context of the communication disposition for sustainability. This work intends to subsidize the Ministry of the Tourism in its policies to promote tourism products in the states and municipal districts, with a high standard quality pattern and capable to foment a maintainable tourism activity in the Country.
This document deals with the importance of the tourism under different perspectives. It describes the tourism potentialities in Brazil, whose natural, cultural and environmental resources are unique. It analyses the tourism possibilities as social phenomenon, making possible the interaction among people, communities and places, and the knowledge of other habits, traditions, history and cultural identity. This document also highlights the tourism capacity to stimulate economical development and the concerns for doing so in a maintainable way. This research intends to analyze the discursive and visual contents of the brochures used to popularize tourism sites of the federation’s units and promote the internal tourism. It seeks to consolidate the guiding guidelines for the promotion of a tourism site through marketing strategies, in accordance with the National Politics of Tourism and in the context of the communication disposition for sustainability. This work intends to subsidize the Ministry of the Tourism in its policies to promote tourism products in the states and municipal districts, with a high standard quality pattern and capable to foment a maintainable tourism activity in the Country.
metadata.dc.description.unidade: Centro de Excelência em Turismo (CET)
Description: Dissertação (mestrado)—Universidade de Brasília, Centro de Excelência em Turismo, 2009.
metadata.dc.description.ppg: Programa de Pós-Graduação em Turismo, Mestrado Profissional
Appears in Collections:Teses, dissertações e produtos pós-doutorado

Show full item record " class="statisticsLink btn btn-primary" href="/jspui/handle/10482/4489/statistics">



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.