Skip navigation
Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.unb.br/handle/10482/48099
Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
EVENTO_SeedingFutureEngineers.pdf352,06 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Título: Seeding future engineers
Autor(es): Evangelista, Tatiane da Silva
Afiliação do autor: Universidade de Brasília, Faculdade UnB Gama
Assunto: Mulheres cientistas
Motivação
Ciências exatas
Data de publicação: 2022
Editora: Zenodo
Referência: EVANGELISTA, Tatiane da Silva. Seeding future engineers. Seeding future engineers. In: INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON PROJECT APPROACHES IN ENGINEERING EDUCATION; ACTIVE LEARNING IN ENGINEERING EDUCATION WORKSHOP; INTERNATIONAL CONFERENCE ON ACTIVE LEARNING IN ENGINEERING EDUCATION (PAEE/ALE'2022), 2022, Alicante - Spain. Conference Paper [...]. Alicante - Spain: Zenodo, 2022. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7061977. Disponível em: https://zenodo.org/records/7061977. Acesso em: 13 maio 2024.
Abstract: How to motivate female students to progress in the Engineering course? This question was the motivation for this work, which aimed to introduce some women who have revolutionized the world around Exact Sciences to female students attending the Engineering course at the University of Brasilia. This paper presents personal and professional bibliographic results of four extraordinary women scientists in exact sciences: Ada Lovelace, Katherine Johnson, Marie Curie, and Hedy Lamarr and, reports the results of the experience of this work developed in which it concludes benefits of self-esteem, overcoming, courage and appreciation of the female gender, promoting the planting of female engineers.
Unidade Acadêmica: Faculdade UnB Gama (FGA)
Licença: (CC BY) Creative Commons Attribution 4.0 International
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7061977
Aparece nas coleções:Trabalhos apresentados em evento

Mostrar registro completo do item Visualizar estatísticas



Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.