Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unb.br/handle/10482/9692
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTIGO_PedagogiaExtensaoExtensaoPedagogia.pdf5,64 MBAdobe PDFView/Open
Title: A pedagogia da extensão e a extensão da pedagogia
Authors: Vieira, Adriano
Gontijo, Pedro Egnaldo
Assunto:: Pedagogia
Extensão universitária
Aprendizagem
Education
Rizoma (Filosofia)
University extension
Learning
Rhizome
Issue Date: 2008
Publisher: Pró-Reitoria de Extensão da Universidade Católica de Brasília
Citation: VIEIRA, Adriano; GONTIJO, Pedro. A pedagogia da extensão e a extensão da pedagogia. Revista Dialogos, Brasília, v. 9, p. 51-57, 2008. Disponível em: <http://portalrevistas.ucb.br/index.php/RDL/article/viewFile/1932/1253>. Acesso em: 08 dez. 2011.
Abstract: Este texto problematiza os conceitos de pedagogia e de extensão. Coloca-os numa zona epistemológica que permite construir e reconstruir compreensões proponentes de uma pedagogia da extensão universitária e sua apropriação como produto do conhecimento que se estende à coletividade acadêmica. Propõe pensar a pedagogia como ciência e sentido e a extensão como rizoma. _______________________________________________________________________________ ABSTRACT
This text discusses the pedagogy' and extension's concepts. It puts them on an epistemological zone that allows proponent understandings of a university extension pedagogy and its ownership to build and rebuild as a product of knowledge that is extended to the academic community. It proposes to think pedagogy as science and direction as well as university extension as a rhizome.
Licença:: Revista Dialogos - This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License (Attribution 3.0 Unported (CC BY 3.0)). Fonte: http://portalrevistas.ucb.br/index.php/RDL/issue/view/136/showToc. Acesso em: 08 dez. 2011.
Appears in Collections:Artigos publicados em periódicos e afins

Show full item record " class="statisticsLink btn btn-primary" href="/jspui/handle/10482/9692/statistics">



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons