Skip navigation
Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.unb.br/handle/10482/39660
Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.
Título: Openness and its discontents: some challenges in the adoption of open education architectures in Brazil
Autor(es): Soares, Tiago C.
Amiel, Tel
Assunto: Recursos educacionais abertos (REA)
Educação
Universidade aberta
Data de publicação: 1-Ago-2019
Editora: IEEE
Referência: SOARES, Tiago C.; AMIEL, Tel. Openness and its discontents: some challenges in the adoption of open education architectures in Brazil. In: LATIN AMERICAN CONFERENCE ON LEARNING TECHNOLOGIES (LACLO), 13., São Paulo, Brazil, 2018. p. 458-463. DOI: 10.1109/LACLO.2018.00082.
Abstract: This work offers an analysis of data on the production, dissemination and usage of open educational resources (OER) in the Open University of Brazil (UAB) System. Through a comprehensive questionnaire answered by over 2600 participants involved with the UAB, we identified perceptions and tensions that help map contradictions found when practices, policies, cultures clash in the very real challenges of innovation in educational practice. We present an outline of our findings and contextualize them within the current discussion about OER in Brazil and Latin America.
Unidade Acadêmica: Faculdade de Educação (FE)
Departamento de Métodos e Técnicas (FE MTC)
DOI: 10.1109/LACLO.2018.00082
Versão da editora: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/8783264/keywords#keywords
Aparece nas coleções:Trabalhos apresentados em evento

Mostrar registro completo do item Visualizar estatísticas



Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.